• تلفن09188444691
  • ایمیلinfo@irantoiraq.ir
  • آدرسپایانه مرزی مهران-طبقه دوم-غرفه 85
  • ساعتهای آزاد10 صبح تا 8 شب
  • تلفن09188444691
  • ایمیلinfo@irantoiraq.ir
  • آدرسپایانه مرزی مهران-طبقه دوم-غرفه 85
  • ساعتهای آزاد10 صبح تا 8 شب

دسته: وبلاگ

مهران یکی از شهرهای استان ایلام است. گمرک مهران که در این شهر قرار گرفته است یکی از مهم‌ترین گمرکات ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن است.

 به دلیل مرز مشترک با عراق است که با تلاش‌های وزات خارجه این گمرک از سوی سازمان ملل متحد به عنوان یک مرز بین‌المللی شناخته می‌شود.

ساعات کاری گمرک مهران: این مرز 24ساعته فعالیت دارد و به صورت شبانه روزی امور مربوط به ترخیص کالاها را انجام می‌دهد.

نحوه ترخیص کالا از گمرک مهران

برای ترخیص کالا ابتدا باید مدارک مربوط به کالای خریداری از فروشنده به خریدار را داشته باشید تا بتوانید نسبت به دریافت قبض انبار اقدام کنید. افرادی که می‌توانند نسبت به ترخیص کالا از گمرک مهران اقدام نمایند شامل:

 1.فرد صاحب کالا که کارت بازرگانی دارد.

 2.فرد ترخیص کار(شخص کارشناسی که با گرفتن وکالت از فرد متقاضی امور مربوط به ترخیص کالا را انجام می‌دهد) که کارت حق‌العمل کاری دارد.

 برای ترخیص برخی از کالاها نیاز است تا مجوز و تاییدیه‌های مربوط را از سازمان ذی ربط دریافت نمایید. همچنین تا زمانی که مالیات مربوط به تعرفه‌های گمرکی را پرداخت ننمودید قادر به ترخیص کالای خود نخواهید بود.

اموری که برای ترخیص کالا از این گمرک باید انجام دهید مشابه دیگر گمرکات کشور پیچیده و دارای مراحل اداری است. برخی از مراحل ترخیص کالا از گمرک مهران به شرح زیر هستند:

دریافت نمودن پرفرما و پکینگ لیست‌ها
دریافت مجوزهای لازم برای ثبت و سفارشات بازرگانی
بیمه نمودن کالاهای مورد نظر برای ترخیص از گمرک
برقراری ارتباط با شرکت حمل و نقل بین‌المللی
دریافت اسناد مربوط به حمل کالا از شرکت‌های بین‌المللی
تکمیل اسناد و تشکیل پرونده ترخیص کالا
تنظیم پیش نویسه‌ها
دریافت تاییدی از کارشناسان گمرکی
دور اظهار واردات

لیست کالاهایی که می‌توانیم از گمرک مهران ترخیص کنیم

کالاهایی که برای ترخیص نیاز به قرنطینه ندارند شامل: آردها – ادویه جات – الیاف‌ها (کتان و کنف و …) – میوه‌های خشک – تفاله‌ها – توتون و تنباکو – چای – چوب ترمووود – دانه‌ی قهوه و دانه کاکائو و کتان – ریشه جین سینگ – کنسانترها – کنجاله‌ها – مغزها – میوه‌های فرآوری شده.

برخی از اقلام مجاز عبارت‌اند از: حیوانات زنده، محصولات حیوانی، آبزیان، محصولات لبنی، تخم پرندگان، سبزیجات، انواع میوه‌های خوراکی، قهوه، چای، ادویه، محصولات صنعت آردسازی، دانه و میوه‌های روغن‌دار، روغن‌های حیوانی، فرآورده‌های گوشت، کاکائو و فرآورده‌های آن، شیرینی‌جات، نوشابه، خوراکی‌ برای حیوانات، توتون، تنباکو، نک، گوگرد، گچ، آهک، سیمان، سوخت‌های معدنی، محصولات شیمیایی آلی و غیرآلی، فلزات گرانبها و کمیاب، عناصر رادیواکتیو، انواع دارو، کود، رنگ و وسایل رنگ‌رزی، محصولات عصرسازی، فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی، صابون و فرآورده‌های شست‌وشو، محصولات شیمایی، محصولات عکاسی، مواد پلاستیکی، کائوچو، محصولات چرمی، پوست‌ خام و نرم و طبیعی، چوب و اشیاء چوبی، محصولات حصیربافی یا سبدبافی، کاغذ، مقوا، مجلات و کتاب، محصولات ابریشمی، فرش، انواع پارچه، پوشاک، کفش، چتر شیشه، محصولات سرامیکی، ابزارآلات، انواع ماشین‌آلات و وسایل برقی، آلات موسیقی، مبلمان، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، اشیاء هنری و. …

کالاهای ممنوعه برای صادرات از ایران به عراق: ذرت، بادمجان، گوجه فرنگی، کلم و گل کلم، هویج، جو علوفه، گندم، گاو و گوسفند، علوفه صنعتی، ماهی منجمد، مرغ کامل ذبح شده، مرغ زنده، تخم‌مرغ، عسل طبیعی، شیره خرما، سیمان‌سیاه، بلوک سبک بتنی، آبمیوه، انواع شربت و نوشیدنی، انواع بستنی، شیرینی تَر، محصولات ساخته شده از ذرت و سیب‌زمینی مانند چیپس، هندوانه و خربزه، باقلای سبز، شلغم و چغندر، کدو، کاهو، فلفل و سیر.

هدف تیم irantoiraq این است که با بهترین متخصصان، سوالات شما را در قالب مقاله پاسخ دهد.